Krótki opis
 

Regulamin.

  Dostawą będzie u Ciebie następnego dnia między 8:00, a 12:00.

Na terenie Wrocławia za darmo, do 10km od miasta dowóz 10 zł.

  Minimalna wartość zamówienia do realizacji to 100 złotych.

Zamówienia realizujemy od poniedziałku do soboty. W niedziele nie dowozimy.

BURAK OKRĄGŁY MŁODY (kg)

Krótki opis
 

Regulamin.

  Dostawą będzie u Ciebie następnego dnia między 8:00, a 12:00.

Na terenie Wrocławia za darmo, do 10km od miasta dowóz 10 zł.

  Minimalna wartość zamówienia do realizacji to 100 złotych.

Zamówienia realizujemy od poniedziałku do soboty. W niedziele nie dowozimy.

4,50 zł
Brutto
Ilość
Dostępny

redeem
Kupując ten produkt możesz zebrać 4 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 4 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,20 zł .


Burak – właściwości prozdrowotne 

Badania wykazały, że zawarte w buraku substancje bioaktywne jak betaina, flawonoidy, polifenole czy karotenoidy mają działanie przeciwzapalne, przeciwnowotworowe i hamujące stres oksydacyjny.  

Dowiedziono, że spożycie buraków może mieć korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy poprzez potencjalne właściwości zmniejszające ciśnienie tętnicze krwi, co powiązano z obecnością azotanów. Badania wykazały, że spożycie buraka i soku z buraków, czyli naturalnych źródeł tych związków, może mieć związek z odbudową funkcji śródbłonka naczyniowego, którego dysfunkcja jest powiązana z patogenezą nadciśnienia tętniczego czy miażdżycy. Wykazano także, że spożywanie soku z buraka poprawia wydolność u osób uprawiających sport.  

Według badań wprowadzenie buraków do diety może mieć pozytywny wpływ na normalizację lipidów we krwi, głównie redukcję cholesterolu, zwłaszcza frakcji LDL.  

Ze względu na obecność luteiny i beta-karotenu spożycie buraków może mieć korzystny wpływ na narząd wzroku.  

Zwraca się również uwagę na potencjalny związek między piciem soku z buraka a hamowaniem występowania demencji w wieku podeszłym.  

Wbrew powszechnym poglądom nie wykazano związku między wpływem buraka na poziom żelaza we krwi, głównie z uwagi na jego niską przyswajalność. 

Kiszenie buraków 

Ciekawym sposobem na wprowadzenie buraków do diety jest ich kiszenie. Metodą tą konserwuje się żywność już od pokoleń. Polega ona na fermentacji, gdzie pod wpływem rozkładu cukrów wytwarzany jest kwas mlekowy. Samo przygotowanie kiszonych buraków jest podobne do kiszenia ogórków – niezbędna jest woda, sól oraz przyprawy. Buraki spożywane w tej formie z pewnością mogą mieć wpływ na poprawę mikrobiomu jelitowego, co wiąże się także ze wzrostem odporności organizmu. Kiszone buraki korzystnie wpływają na perystaltykę jelit i trawienie, dlatego też w tej formie wskazane są dla osób borykających się z przewlekłymi zaparciami.  

Burak – przeciwwskazania 

Ze względu na dużą zawartość węglowodanów, co wiąże się także z wysokim indeksem glikemicznym buraków, nie są one zalecane osobom chorującym na cukrzycę czy insulinooporność

Buraki należą do warzyw lekkostrawnych. Mogą znaleźć się w diecie zarówno dzieci, jak i dorosłych. Regularne włączanie tych warzyw do diety z pewnością niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych, m.in. potencjał antynowotworowy czy przeciwzapalny. Można je spożywać w formie gotowanej, kiszonej, a także wyciskać z nich sok.  


0176

Specyficzne kody

Nowy produkt