Krótki opis
 

Regulamin.

  Dostawą będzie u Ciebie następnego dnia między 8:00, a 12:00.

Na terenie Wrocławia za darmo, do 10km od miasta dowóz 10 zł.

  Minimalna wartość zamówienia do realizacji to 100 złotych.

Zamówienia realizujemy od poniedziałku do soboty. W niedziele nie dowozimy.

MARCHEW MŁODA Z NACIĄ PĘCZEK

Krótki opis
 

Regulamin.

  Dostawą będzie u Ciebie następnego dnia między 8:00, a 12:00.

Na terenie Wrocławia za darmo, do 10km od miasta dowóz 10 zł.

  Minimalna wartość zamówienia do realizacji to 100 złotych.

Zamówienia realizujemy od poniedziałku do soboty. W niedziele nie dowozimy.

3,99 zł
Brutto
Ilość
Dostępny

redeem
Kupując ten produkt możesz zebrać 3 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 3 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 0,15 zł .


Marchew to nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe warzywo, które ze względu na swoje dobroczynne właściwości zdrowotne powinno często pojawiać się w naszym jadłospisie. Marchewka zawiera bowiem mnóstwo cennych składników odżywczych, witamin i minerałów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Co warto wiedzieć o marchwi? W jaki sposób jedzenie marchewki wspomaga nasz organizm?

Marchew to przede wszystkim źródło karotenoidów - przeciwutleniaczy, będących jednocześnie barwnikami nadającymi marchewce jej charakterystyczny pomarańczowy kolor. W marchwi znaleźć można kilka rodzajów karotenoidów:, takich jak luteina, zeaksantyna, likopen, alfa-karoten oraz beta-karoten, czyli prowitamina A. Szczególnie cenny okazuje się ten ostatni. W ludzkim organizmie prowitamina A przekształcana jest bowiem w witaminę A, która reguluje wiele kluczowych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu procesów, odpowiadając m.in. za dobry wzrok.

Marchew obfituje też w inne przeciwutleniacze, m.in. flawonoidy (kemferol, luteolina, kwercetyna i inne) oraz związki fenolowe, jak kwas chlorogenowy hydroksycynamonowy, kwas ferulowy, kwas p-kumarynowy, kwas p-hydroksybenzoesowy czy kwas kawowy. W dużym stopniu to właśnie one sprawiają, że marchewka wykazuje silne działanie przeciwwolnorodnikowe.

Oprócz przeciwutleniaczy marchew zawiera też mnóstwo witamin:

  1. Witamina C - 5,9 mg
  2. Tiamina - 0,066 mg
  3. Ryboflawina - 0,058 mg
  4. Niacyna - 0,983 mg
  5. Witamina B6 - 0,138 mg
  6. Kwas foliowy - 19 μg
  7. Witamina E - 0,66 mg
  8. Witamina K - 13.2 mg

oraz minerałów:

  1. Wapń - 33 mg
  2. Żelazo - 0,30 mg
  3. Magnez - 12 mg
  4. Fosfor - 35 mg
  5. Potas - 320 mg
  6. Sód - 69 mg
  7. Cynk - 0,24 mg

Warto wiedzieć, że marchew stanowi również źródło rzadko występującego pierwiastka śladowego – molibdenu. Jest on istotny w regulacji przemian metabolicznych w organizmie.

CZY WIESZ, ŻE...

...ze względu na obfitość cennych witamin i minerałów marchew podaje się pacjentom zmagającym się z awitaminozą A, czyli z niedoborem witaminy A. Zwykle ten stan objawia się przesuszoną skórą na ramionach, udach, łokciach i kolanach, a także suchością gałki ocznej i niedowidzeniem po zmroku. Marchew zalecana jest także w stanach niedożywienia i niedokrwistości, szczególnie u dzieci i młodzieży.

błonnik pokarmowy – 3,6 g.

Marchewka – zalety dla oczu i skóry

Wysoka zawartość prowitaminy A, czyli beta-karotenu, sprawia, że jedzenie marchewki poprawia stan naszego wzroku. Szczególnie często powinny więc po nią sięgać osoby, które na co dzień spędzają wiele godzin przed komputerem. Bogata w beta-karoten marchew wzmacnia też układ odpornościowy.

Beta-karoten wpływa ponadto dodatnio na stan skóry: w okresie dojrzewania wspomaga leczenie trądziku, a w późniejszych latach opóźnia powstawanie zmarszczek. Najbardziej znaną właściwością beta-karotenu wydaje się jednak fakt, że przyspiesza i utrwala on opaleniznę. By podkreślić opaleniznę, zwykle zaleca się 2 szklanki soku z marchwi dziennie.

Marchewka – wartość energetyczna

Po marchew śmiało mogą sięgać osoby będące na diecie odchudzającej. Ze względu na niską kalorykę (27 kcal w 100 g surowej marchewki) i wysoką zawartość błonnika (3,6 g/100 g) marchew zdecydowanie sprzyja utracie kilogramów.

100 g surowej marchewki zawiera:

  1. 27 kcal;
  2. węglowodany – 8,7 g;
  3. białko – 1,0 g;
  4. tłuszcze – 0,2 g;




0265

Opis

Cennik
Warzywa

Specyficzne kody

Nowy produkt